.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به دارالقرآن ها در اولویت برنامه های 93 است
قاسمی مدیر کل آموزش وپرورش مازندران در سی و دومین دوره مسابقات استانی قران، نماز و عترت با بیان اینکه توجه به دارالقرآن ها در اولویت برنامه های 93 است بر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: نزدیکی با قرآن موجب دوری از گناه است.

سی و دومین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت استان مازندران در حال برگزاری است و نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری در راه خواهند یافت.
به گزارش شمال نیوز، سی و دومین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت استان مازندران با حضور 3 هزار دانش آموز از 32 شهرستان استان در حال رقابت برای ورود به مرحله کشوری این سری از مسابقات که شهریورماه جاری در مشهد و اورومیه برگزار خواهد شد می باشند.
سی و دومین دوره مسابقات استانی مازندران طی روزهای 25 و 26 خرداد ماه در اردوگاه باله ساری و 28 و 29 خردادماه در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر در حال برگزاری است.

سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این دوره از مسابقات با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرانی موجب انس و الفت دانش آموزان با قرآن و فرهنگ قرآنی است قران را کتاب خدا دانست که هر کس با آن مانوس شود دلش از نورالهی روشن، لبش با ذکر خداوندی مزین و یادش با یاد قرآن محشور است. مدیر کل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: قرآن تبیان و بیانگر روشنی است که موجب آرامش دلها و دوری از گناه است.وی با تاکید نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: مسابقات قرآنی موجب عوض شدن روش و زندگی دانش آموزان می شود و توجه به برگزاری این مهم باید از ضروریات باشد.قاسمی بیان داشت: اگر مسابقات قرآنی تغییر را در روش زندگی دانش آموزان ایجاد نکنند اثربخشی نخواهد داشت.وی آموزش الهی را موجب خودساختگی دانست و برالفت با قرآن در زندگی تاکید کرد.

قاسمی تصریح کرد: باید برای افزایش امور قرآنی در جامعه به ویژه آموزش و پرورش تلاش کنیم.
شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران هم در این مسابقات گفت: منتخبین این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه می یابند.وی شرکت کنندگان این دوره از مسابقات را 3 هزار نفر دانست که هزار دانش آموز پسر و 650 دانش آموز دختر در اردوگاه بادله و حدود 1300 دانش آموز دختر و پسر هم در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر به رقابت با هم پرداختند. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورشرقابت ها را در رشته های حفظ، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان، انشاء نماز دانست و گفت:در این مسابقات از هر پایه یک نفر منتخب و وارد مرحله کشوری می شود.وی با اشاره به برگزاری مسابقات در 5 رشته احکام، انشاء نماز، صحیفه سجادیه و مفاهیم و اذان به صورت کتبی افزود: در بقیه رشته ها مسابقات شفاهی و عملی برگزار می شود.وی مزیت این دوره از مسابقات را داوران استانی بیان داشت 34 داور استانی داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.وی گفت: ایجاد رقابت سالم با رویکرد قرآنی و با اثربخشی قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی شاهد برگزاری این مسابقاتیم. شعبانی به تاثیر قرآن در تغییر رفتار و اخلاق دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: بچه هایی که فعالیت قرآنی دارند از آسیب های اجتماعی در امانند. وی با توجه به شرایط حاضر در جامعه سوق دادند دانش آموزان به فعالیت های قرآنی را از اهمیت خاصی برخوردار دانست و بیان داشت: سیمای قرآنی زینت بخش جامعه اسلامی است. شعبانی به فعالیت کمیته فرهنگی و ورزشی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: برای شادابی و نشاط دانش آموزان قرآنی این مسابقات همراه با برنامه های شاد فرهنگی و ورزشی با رویکرد قرآنی است. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به استفاده دانش آموزان قرآنی در سال 93 از اهمیت توجه به دارلقرآن ها اشاره کرد وگفت: شهریورماه جاری نخبگان پرورشی و فرهنگی مازندران تجلیل خواهند شد.
ناهید کیانی مربی قرآنی شرکت کننده در این دوره از مسابقات با اشاره به تاثیر روح بخش قرآن در ابعاد مختلف زندگی انسان ها بر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی از سوی خانواده ها در دوران کودکی تاکید کرد وگفت:با توجه به اینکه معلمی می کنم اما هرچه دارم به مدد قرآن است که از دوران دانش آموزی به آن روی آوردم. وی به برگزاری مرحله ای و استانی این مسابقات تاکید کرد و گفت: این امر موجب مانوس شدن دانش آموزان به قرآن و نتیجه بخشی قرآنی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی آنها خواهد شد.
وی اثر بخشی قرآن در روح و روان کودکان و دانش آموزان را به کنده کاری روی سنگ دانست که متداوم است.
فاطمه مصلحی دانش آموز شرکت کننده و دارنده رتبه های اول بسیاری از مسابقات استانی هم با اشاره به الطاف بیکران قرآن در موفقیت ها گفت: انس با قرآن را از کودکی در مهد و پیش دبستانی و بعد در مدرسه دانست و گفت: قرآن در زندگی برکات بسیاری برایم داشت که به همه هم سن و سالانم توصیه می کنم علاوه بر روخوانی قرآن حتما به تفسیر آن نیز توجه کنند تا همچون دانشمندان غربی که از مفاهیم قرآن بهره می برند بهرمند گردند و در زندگی دنیوی و اخروی موفق باشند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.